הורים

‏‏זכויות הילד במערכת החינוך לימודים בעת אשפוז או שהיה בבית

לימודים בעת אשפוז או שהיה בבית

לימודים בעת אשפוז בבית החולים 

ילד מאושפז, תלמיד חינוך חובה או תלמיד בחינוך המיוחד, זכאי להשתלב בבתי ספר המופעלים על ידי משרד החינוך בבתי החולים וזאת ללא תשלום. מדובר בדרך כלל בתוכניות חינוך אישיות, כאשר השותפים לבניית התוכנית הם הילד, הוריו, המחנך האישי והמורים בבית החולים.

ילד חולה ומאושפז יכול להיבחן בבחינות הבגרות גם בעת אשפוזו, פרטים על הסדר והרישום ילדים הנבחנים בבחינת בגרות בעת אשפוז ניתן למצוא באתר כל זכות.

לימודים בעת היעדרות ממסגרת החינוך בשל מחלה ושהייה בבית 

חוק חינוך חינם קובע כי ילדים חולים בגילאי 3-18, ובחינוך המיוחד בגילאי 3-21 זכאים ללימודים חינם בבתיהם, כאשר הם עומדים בתנאים הבאים: 

  • הם שוהים בביתם 21 יום ויותר.
  • הם שוהים בביתם תקופות העולות על ארבעה שבועות, כאשר המרווח בין תקופות השהייה בבית, גם אם קיימת חזרה למספר ימים למסגרות החינוך, אינה עולה על ארבעה שבועות.
  • הם נעדרים ממסגרות החינוך בהיקף העולה על 50% מתוכנית הלימודים.

השרות ניתן על ידי  משרד החינוך באמצעות עמותת “קדימה מדע “ כאשר התוכנית הלימודית נבנית על ידי “קדימה מדע” בשיתוף התלמיד, הוריו ואנשי חינוך מהמסגרת אליה משתייך הילד.

הפנייה תעשה בשיתוף הורי הילד ומערכת החינוך אליה הוא משתייך, באמצעות טופס “בקשה לשירותי חינוך לילדים חולים בביתם”. יש לצרף אישור רפואי המציין את מהות המחלה, וכן אישור רפואי ובו המלצה להחלמה בבית. הטופס והאישורים הנלווים יועברו לקדימה מדע באמצעות המייל [email protected]למידע נוסף ניתן להתקשר לטלפון:  1-800-071-170.

עמותת גדולים מהחיים מסייעת בקבלת הזכויות לתלמידים אונקולוגיים מול משרד החינוך. בכל שאלה או קושי, פנו לרכז/ת התמיכה הפרטנית שלכם במחלקה.

מענה טלפוני
ימים א'-ה' 8:00 עד 17:00
טלפון 6050* או 04-8812345
שעות קבלה
א', ג', ה' 08:30 עד 14:45
ב', ד' 16:00 עד 19:00
דוא"ל
[email protected]
* כדי לשמור על בריאותכם ולמנוע המתנה מיותרת, לקבלת שירות הזמינו תור מראש באמצעות מערכת זימון תורים.
לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן